ייצוג עובדים

סוף המאה העשרים הביאה עמה שינוי עמוק בשוק העבודה של ישראל.

הצמיחה האדירה של הסקטור הפרטי והתרופפות העבודה המאורגנת, אמנם יצרו יותר משרות והעלו את השכר במשק, אבל מנגד המעבר למשק, שעיקרו מתבסס על עבודה בסקטור הפרטי עם חוזים אישיים במקום ההסכמים הקיבוציים, הביאו להרעה מסוימת בתנאי ההעסקה של העובדים.

הרעה שבאה ביחס הפוך למרכזיות של סוגיות כמו העסקת נשים וזכויות הפרט.

פחות כוח ויותר מודעות
התוצאה הפרדוקסלית היתה שככל שהכוח הקולקטיבי של העובדים הצטמצם (ועמו הסכמי השכר והפנסיות), המודעות לזכויות העובדים עלתה.

כך שאין פלא שבעשורים האחרונים יותר ויותר סכסוכים שמקורם במקום העבודה מתבררים בבית המשפט. עובדה זו הפכה את תחום דיני העבודה למבוקש ואת עורכי הדין שמתמחים בייצוג עובדים לעסוקים ורלוונטיים מתמיד.

אגב, המודעות הכללית של העובדים היום לא הופכת אותם לפחות פגיעים. שוק העבודה הפרטי הוא יותר כוחני, ומבחינת זכויות כלליות מצבם של עובדים היום הרבה פחות יציב ממה שהיה מצבם של דור ההורים.

'קביעות' היא משהו שנתקלים בו פחות או פחות ו'פנסיה תקציבית' היא משהו שנשמע היום כמו מדע בדיוני. יותר ויותר עובדים נאלצים להילחם כדי לממש את הזכויות שלהם ובשביל זה הם צריכים ייצוג של עורך לדיני עבודה.

עורך דין שבא לעבוד
עורכי דין המתמחים בייצוג עובדים מלווים ומייצגים אותם בשלל סיטואציות.

מניהול משא ומתן במקרה של עובדים בכירים, דרך ייצוג עובדים במקרים של שימוע לפני פיטורין, הלנת שכר, הרעה בתנאי העסקה, תביעות פיצויי פיטורין וצווי מניעה במקרים של פיטורין שלא כדין (כמו, למשל, פיטורין של אישה בהיריון ו/או טיפולי פוריות) ועד ייצוג עובדים בתביעות של תאונות עבודה.

עבודת עורך דין שמתמחה בייצוג עובדים נוגעת בכל קשת הפעילות המאפיינת את עבודת עורך הדין האזרחי. זה מתחיל מהכנה או תיקון של חוזה העסקה,  עובר דרך גישור בין המעסיק לעובד וניהול משא ומתן על פיצוי, ומסתכם בהגשת תביעות פיצויים למעסיק או לחברת הביטוח, וכמובן ניהול התיק והליטיגציה בבית המשפט.